pondělí 29. května 2017

Vysmátá koza aneb Přízrak krásné modelky - Ivana Vostřáková (Recenze)

Info: Vysmátá koza aneb Přízrak krásné modelky, Ivana Vostřáková, 2015, I+D Design, Humorný román

Krásná a úspěšná modelka se probere uprostřed noci na zamčeném hřbitově. Nejprve se domnívá, že jde o skrytou kameru nebo hloupý vtip, ale postupně jí dochází, že všechno bude asi jinak. Coby neviditelný přízrak se stane nedobrovolným svědkem vraždy generálního ředitele nadnárodní korporace. Muž je v šoku z toho, že ho zákeřně zavraždila jeho krásná mladá manželka, které naprosto důvěřoval, a proto jako duch zůstane na zemi, aby jí překazil další plány. Společně s přízrakem modelky se vypraví na svůj vlastní pohřeb. Když zde modelka spatří jeho syna Radima z prvního manželství, okamžitě se do něj osudově zamiluje.


Vysmátá koza je knihou Ivany Vostřákové, české autorky humorných románů. Tato kniha v roce 2016 obdržela cenu Miloslava Švandrlíka a stala se tak nejlepší humornou knihou vydanou v roce 2015. Humor a čeští autoři, to myslím, málokdy bývá špatné. A tak jsem byla na knihu dost zvědavá, když se mi autorka ozvala. Nakonec se mi kniha a dokonce i druhé pokračování dostala do rukou od pošty. A hned jak jsem měla na humor a trochu toho podivného hřbitova náladu, tak jsem se do knihy pustila. A velice mě překvapila.
Musím se přiznat, že anotace mě nejprve trochu odradila, naše české modelky, no však to znáte. A další věc, hned se do jednoho fešáka zamiluje. Měla jsem trochu strach, aby to nebyl zaláskovaný humorný román, a on tak trochu byl. Ale opravdu jen trochu. Tím způsobem, že prostě nešlo jinak, než těm dvěma fandit, aby vyřešili svoji situaci, kde jeden je až moc živý a druhý tak trochu mrtvý.
Prostředí hřbitova, jedna koza, jedna krajta, hrobník, vědkyně v důchodu a nějaký ten záporák. Když si to tak spočítáte, asi to bude pořádně ujeté a ono je. Připomínalo mi to knihy Chrise Moora, sem tam na mě dokonce dýchl Neil Gaiman a to už je co říct. Samozřejmě nečekejte Neila Gaimana, jen ta atmosféra mi trochu připomněla některé z jeho knih.
Ale je to ujeté v dobrém. Několikrát jsem se pořádně zasmála. Kroutila jsem hlavou nad absurditou celé situace tohoto hřbitovního příběhu a přitom se bavila českým humorem a českým prostředím, které tak často nepotkávám. Byla tam troška akce, nějaká ta smrt, taky kousek historie, protože hřbitov skrývá mnohem víc než jen přízrak modelky. Pro mě jen samé lákavé prvky.
Kniha se prostě četla sama. Opravdu mě mile překvapila. A těším se na pokračování, na Vysmátá Krajta. Rozhodně pokud máte rádi humor, tajemno, netradiční příběhy, hřbitovy a duchy, tak rozhodně tuhle Vysmátou kozu zkuste. Nehledě na to, že má krásnou obálku, i přes to, že je tam "blbá blondýna", tak mě se tento animovaný styl moc líbí. V pozadí temný hřbitov, netopýři. Povedené. A navíc to vypadá, že bude kniha zfilmovaná. Já se většinou na filmy podle knih nedívám, ale tady by mě moc zajímalo, jak se toho česká produkce ujme a kteří herci tam budou. Takže to vážně vypadá, že se s touto blondýnkou máme ještě na hodně co těšit.


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji autorce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!